Latest: 2010-07-11, kl 12:35:08 | PUBLICERAT I: Life a la Carro'

11/7 2010

Nu är jag alltså hemma från London, sorgligt men rätt skönt att få sova i sin egna säng!

Onsdag: På onsdagen gjorde vi inte så mycket, åkte flygplan, sen tåg, sen tunnelbana och sen gick vi och sen var vi framme vid royal nationell hotell. säger inte så mycket om de hoteller förutom att jag har verkligen bott bättre! aldrig att jag bor där igen, skabbigare hotell md sämre frukost får man verkligen leta efter! frukosten var ett par gamla rostade mackor som legat framme för länge så dom var alldeles sega och lite marmelad. ville man har ägg, bacon eller något annat lite 'flottare' var man tvungen att betala 50 spänn.. inte värt de !
När vi hade packat upp lite och gjort oss i ordning så åkte vi till madame tussauos. (vaxmusseum), där vi hälsade på massa kändisar.
och efter det var de massa shopping som gällde. :)

Torsdag: Vi vaknade, åt den skabbiga frukosten och sen åkte vi en rundtur i London, kollade london eye, big ben osv. efter lunch bestämde jag och sebastian att vi skulle ta en tur själva i london, vi hade en karta men som vi sket i att använda, och de sluta med att efter tre timmar hade vi gått runt halva london och hamnade vi vårat hotell, vi fattade inte hur vi gjorde.. vi hade ju gått runt och letat efter oxford street (shoppinggatan), som vi inte hade hittat, (som senare visade sig att vi hade gått på gatan hela tiden fast vi inte så skyltarna..). vi vilade ett tag på hotellet sen tog vi en buss till oxford street där mamma, nathalie och pappa väntade. Jag kom hem med en del shopping den dan.
På kvällen när vi skulle sova så gick brandlarmet, alla blev helt stirriga och kollade ut genomhotellrummen om de var falskt alarm eller om de brann på riktigt, vi kände ju ingen rök och eller värme någonstans. alla var helt lugna tills en idiot skrev fire, fire run!!!!!!!!!!!! och då sprang vi, jävlar va rädd jag var! när vi hade stått ute på gatan typ en halvtimme så fick vi reda på att de va falskt alarm.. så vi gick in igen, men jag kunde inte sova, jag var alldeles för skärrad, så jag och sebastian gick och köpte mackor och dricka och satt på hotellrummet och åt ett tag, och kunde knappt somna sen, så skakig var jag...

Fredag: Vi fick mest runt på oxford street hela dagen, shoppade och åt. på kvällen käkade vi på hardrock cafe.

Lördag: Vi åkte till ett stort nybyggt shoppingcenter. och jag säger bara kungsmässan, släng dig i väggen! xD de fanns affärer alltifrån h&m till prada och gucci och chapagnebarer. där var vi hela dagen och sen tog vi tunnelbanan, tåget och flygplanet hem.

Jäklar va varmt de var också, alla sa att de skulle regna för de gör alltid de i london, de va 30 grader vamrt varje dag.. man svettades verkligen ihjäl på tåget och tunnelbanan!

Lite kort: (när jag har fått bilderna från mammas kamera så kommer dom också komma upp här..


flygplatsen i London.                     

vaxmuseumet, jag och becks, :)    Jag och gerrad :)


Big Ben.


När vi kom fram efter tunnelbanan möttes vi av denna skylten,
och vi tänkte, 175 trappsteg är ju ingenting, men med bagage,
och oss själva att släpa på så var 175 trappsteg rätt mycket.
resten av resan väntade vi snällt på hissen som alla andra..

utsikt från london eye.                   den sötaste glassbilen jag någonsin sett !

pacadilly.

ja de är ju jäääättekul att springa ut mitt i natten, i nästan inga kläder
alls för ett falsktalarm..

på de nybyggda varuhuset såg
de ut såhär utanför toaletterna..

I nästa inlägg visar jag vad jag har köpt och lite annat, men deom bilderna kommer sen för mamma har dom bilderna i sin kamera, ;)


Hilleviiiiiii

fan va kul! :OOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO<3



PUBLICERAT: 2010-07-11, 14:13:47 | URL: http://etthillevi.blogg.se/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

Du heter? VIP?

E-POST (publiceras ej)

bloggadress?

Kommentar: