Latest: 2010-09-20, kl 20:42:14 | PUBLICERAT I: Box of care'

20:42

Säg en vuxen som inte blir stressad av att åka buss. Nämn en, jag kan lova att du inte hitta någon. Jag menar, dom flesta som är i min ålder och upp till typ tjugofem, tycker nästan det är gött att åka buss, antingen så sitter man och lyssnar på musik, man kanske pluggar, eller så bara har man de gött och snackar med någon kompis som åker samtidigt. Sen finns de ju dom som sover också, som min pojkvän, (jag hade aldrig klarat av att sova på bussen, jag blir så rädd att jag ska missa min hållplats).
Men nästan alla över tjugofem sitter nervöst och tittar på klockan, och vrider huvudet mot fönstret varannan minut för att se om man inte är framme snart. Jag menar, chilla! Bussen kommer inte fram snabbare för att du trycker pannan mot rutan och suckar hela tiden.
Sen finns de ju dom små barnen, som blir nervösa av att åka buss, tankar som: "har jag gått på rätt buss?",  "tänk om jag missar min hållplats!" och "Tänk så går jag av på fel hållplats" Jag var iallafall sådan när jag var liten, jag hade panik dom få gånger jag åkte buss själv, och jag har sett flera andra som också är sånna.
Och allra sist har vi pansionärerna, som bara tycker de är kul att komma ut och se på folk, som aldrig vill att bussfärden ska ta slut.


Pappsegullet

Den var en roligt liten betraktelse, den stämmer väldigt väl på mig i alla fall.



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

Du heter? VIP?

E-POST (publiceras ej)

bloggadress?

Kommentar: