Latest: 2011-06-28, kl 16:41:03 | PUBLICERAT I: Life a la Carro'

16:41

Lackade verkligen ur på en pensionärsjävel idag på jobbet. Jag hade rensat bort ett ogräs som tydligen inte var ogräs, det var tydligen en fin blomma, som hade blad som en maskros, och såg verkligen ut som det.. Han kommer ut på kryckorna i högsta högg och ryter till mig att vi som rensar ogräs verkligen borde ha en utbildning om vilka blommor vi får ta eller inte, då sa jag på ett ganska "snällt" sätt att jag verkligen inte visste att det inte var ogräs, för jag tyckte det såg ut som det. Då muttrade han något om dagens ungdomar och halvskrek åt mig att jag skulle sätta tillbaka blomman så den kunde fortsätta växa, (?) jag sa åt honom att jag skulle sätta tillbaka blomman (?) när jag var klar med ogräset, då böjer han sig på sina små smala fågelben och plockar upp blomman, reser sig upp och kastar den på mig, SÄTT I DEN NU gapar han på mig. Och då tappae jag behärskningen, jag hade hela tiden försökt vara lugnt medan han skällde på mig, så jag röt till honom att ja, jag ska men jag gör det sen, jag är inte döv, gå in till din lägenhet så jag kan få sköta mitt jobb ifred! Då vände han på klacken och gick in och satte sig vid sitt fönster igen och glodde på mig och Frida resten av passet.
Jag gjorde förmodligen fel som röt åt honom så han nästan fick en hjärtinfarkt, men jag klarar verkligen inte av sådana människor som tykar sig, han hade kunnat komma ut och säga på ett trevligt sätt att det faktiskt var en blomma, då hade jag sagt, fine, tack för att du nämnde det så jag inte ryckte upp allihopa, men nej, han börjar komma ut och skälla.



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

Du heter? VIP?

E-POST (publiceras ej)

bloggadress?

Kommentar: