Latest: 2011-03-11, kl 15:28:11 | PUBLICERAT I: Life a la Carro'

15:28

När jag gick ur nian var jag inte nöjd med mina betyg. Väldigt långt ifrån! Sen tycker jag också att i vissa ämnen blev jag orättvist behandlad, bara för att vissa lärare har vissa ämnen och får ge ut betyg betyder inte det att man får ge vilka betyg som helst. Man ska ge betyg som just den eleven förtjänar, man får inte ge andra betyg bara för att man inte gillar/gillar den personen. I några av mina fall var det verkligen så, och man såg det faktiskt riktigt tydligt! T.o.m med mina gamla klasskompisar såg det. HUr jag blev behandlad av vissa lärare, fast jag hade bra på alla prov, inlämningar och i klassrummet på muntliga saker, så fick jag ändå betyg under min prestationsförmåga, och det sänkte mig rätt rejält.

Men nu på gymnasiet, jag har gått snart ett år. och jag är supernöjd! Fick reda på mina omdömen idag och jag ligger på Vg och Mvg i alla ämnen, utom några få, och i dom ämnena har jag chans att höja mig till Vg.
Jag menar, jag har Mvg i svenska, det har jag bara lust att gå till Eva (min gamla svenska lärare) och köra upp någonstans på henne, då hon gav mig VG- i nian, och det där minuset har verkligen påminnt mig om hur mycket jag ska kämpa för att inte trilla dit igen. Samma i engelska och en massa andra ämnen.
Jag har t.o.m Vg+ (!!!!!!!!!!!!!) i bild, helt jävla otroligt! seriöst, Vg och pluset dessutom, jag vet verkligen inte hur jag har lyckats, men glad är jag!
Jag bestämde mig, efte rnian att på gymnasiet skulle jag kämpa, och det har jag gjort, tänk då om jag hade lagt ned liiite mer tid, då hade jag varit en sådan person som vi kallar Mvgbarn. Många tycker det är nördigt och töntigt, jag hade varit stolt!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

Du heter? VIP?

E-POST (publiceras ej)

bloggadress?

Kommentar: